Сергій Дібров, 07.07.2010
Піар-кампанія "Мінохоронздоров'я" представляє свій новий проект "Істерика": просування в Україні платних вакцин виробництва однієї транснаціональної корпорації в умовах цілеспрямованої, добре спланованої та фінансованої антивакцинальної кампанії.
Преамбула
На даний момент в Україні склалася надзвичайно приваблива ситуація на ринку вакцин для дітей і дорослих. Незважаючи на зростаючі бюджетні витрати на закупівлю вакцин і масові відмови батьків від щеплень, на сьогоднішній день вакцини в Україні в потрібній кількості відсутні, в результаті чого формується високий незадоволений попит.
Коротка історія питання
Останнє десятиліття в Україні ознаменувалося безперервним зростанням витрат на придбання вакцин. Якщо в 2001 році на ці цілі в державний бюджет асигнував трохи більше 76 мільйонів гривень, то вже в 2005 році на ці потреби витратили біля 106 мільйонів, в 2006 році – понад 177 мільйонів, а в 2007-му – понад 200 мільйонів гривень. Однак таке вражаюче зростання витрат вдалося успішно нейтралізувати завдяки ефективним зусиллям піар-компанії "Мінохоронздоров'я".
Відповідно до українського законодавства, вакцини проти інфекційних хвороб мають надаватися безкоштовно. Це ускладнювало процес "розкрутки" батьків і впарювання їм таких самих препаратів, але вже за гроші. Рішучий ривок було здійснено в 2008 році, коли піар-компанія "Мінохоронздоров'я" за сприяння фахівців з Європейського бюро маркетингового агентства "ВООЗ" та рекламної фірми "ЮНІСЕФ" блискуче провела малобюджетну, але надзвичайно ефективну кампанію "КаКа", яка наробила багато галасу серед довірливих українців. Ввезення восьми мільйонів доз незареєстрованої вакцини сумнівної якості та походження, добровільно-примусовий порядок проведення щеплень, значна кількість госпіталізованих під час проведення імунізації, багаторічне зберігання арештованої вакцини в холодильниках по всій країні і, нарешті, ритуальне спалення препарату після закінчення терміну придатності – завдяки всьому цьому на даний момент в Україні питання вакцинації зазнає деякого занепаду.
Крім того, по всій країні почали відзначатися численні випадки непередбачуваних збігів обставин, коли діти вмирали невдовзі після щеплення "державної" вакциною. У результаті, за даними опитувань, сьогодні вже кожна десята сім'я відмовляється від вакцинації своїх дітей, а практично всі інші вже не сумніваються в низькій якості "державних" вакцин і необхідності придбання "платних".
На тлі бурхливо самозарождуваного попиту, одночасно з кампанією "КаКи", в 2008 році, за непередбаченим збігом обставин, одна транснаціональна корпорація почала поставляти свою продукцію в комерційні аптеки та створювати власну мережу кабінетів для щеплень на всій території країни.
Аналіз ринкової ситуації
У 2010 році на закупівлю вакцин в держбюджеті асигновано трохи більше 237 мільйонів гривень, що за необережного використання загрожувало повністю покрити потребу у вакцинах і вбити ринок "платних вакцин" як такий. Однак, завдяки високому професіоналізму кризових менеджерів з піар-компанії "Мінохоронздоров'я", ці гроші на сьогоднішній день витрачені правильно. Це означає, що вакцин в Україні в наявності немає, і невідомо, коли вони з'являться. Що цікаво, закупівля вакцин – це єдина стаття витрат на охорону здоров'я, яка буде профінансована повністю. Також приємним бонусом є те, що, за непередбаченим збігом обставин, із зазначеної суми на адресу однієї транснаціональної корпорації було перераховано 80.597.686 грн. 10 коп. за придбані за бюджетний кошт вакцини, терміни постачань яких поки є невідомими.
Таким чином, на даний момент зусиллями піар-компанії "Мінохоронздоров'я" створена унікальна ринкова ситуація, коли система державного забезпечення вакцинами на деякий час нейтралізована, і існує величезний (сотні тисяч потенційних клієнтів) незадоволений попит.
Рекламна кампанія "Істерика"
Мета рекламної кампанії "Істерика": перетворити неусвідомлене і рефлекторне бажання батьків захистити свою дитину на усвідомлене і сформоване бажання за будь-які гроші купити вакцину, яка і так належить цій дитині безкоштовно.
Виконавцями рекламної кампанії "Істерика" є піар-агентство "Мінохоронздоров'я", рекламна фірма "ЮНІСЕФ" та приватні підрядники.
У рамках рекламної кампанії "Істерика" будуть задіяні різноманітні рекламні ходи. На першому етапі будуть проводитися прямі лінії та прес-конференції, в яких братимуть участь найвисокопоставленіші співробітники піар-компанії "Мінохоронздоров'я", аж до його перших керівників. Мета виступів – формування негативного іміджу батьків, що відмовляються від вакцинації дітей, представлення їх ізгоями суспільства, рознощиками інфекцій, людьми, що поступають немодно, некутюрно і негламурно. Враховуючи, що більшість людей з цільової аудиторії – це молоді та успішні батьки, яким можна впарити вакцини за 300-400 грн. за дозу, які не хочуть бути "ізгоями суспільства", "рознощиками інфекцій", а хочуть бути людьми, що виглядають модно, кутюрно і гламурно, ці виступи мають істотно підвищити попит на платні щеплення.
Під час виступів спікери кампанії будуть місцями гнати пургу, нести нісенітницю, часом повну маячню, що повинно бути видно неозброєним оком. Мета – дезорієнтувати слухача, пояснити йому, що все набагато гірше, ніж є насправді. Маніпуляціями зі статистикою займеться спеціальний математично-аналітичний відділ. Так, для створення попиту на щеплення в Україні будуть активно використовуватися оціночні дані захворюваності та смертності в країнах Екваторіальної Африки.
Доцільність щеплень проти гепатиту В буде обґрунтовуватися показниками захворюваності на стоматит чи гепатит С, проти яких щеплень не існує. Незважаючи на те, що смерті дітей від інфекцій є поодинокими, спікери будуть озвучувати загальні цифри смертності дітей до 14 років. Таким чином, висока дитяча смертність внаслідок вроджених патологій і проблем у перинатальному періоді (тисячі випадків щорічно) нарешті послужать на благо суспільства і замовника. У зв'язку з непередбаченим завершенням спалаху поліомієліту в Таджикистані буде поширюватися інформація про інші спалахи, які нібито сталися в Киргизстані, як про "загрозу зі Сходу", і про спалах жахливої краснухи, що нібито насувається з невказаної країни Заходу. Таким чином, у слухача має виникнути відчуття безнадійності, безнадії та апатії, думки про суїцид.
Під час виступів лунатиме багато страшних слів (таких як "безпліддя", "імпотенція", "діарея"), що дозволить відчинити у слухачів додаткові чакри і впливати на них на підсвідомому рівні. Результатом має стати формування анальних вау-імпульсів (за класифікацією В.О.Пєлєвіна, 1999) з подальшим стимулюванням попиту на продукцію замовника на свідомому та підсвідомому рівнях.
Паралельно з цим, за вказівкою керівництва піар-компанії "Мінохоронздоров'я", з офіційного сайту ДП "Центр імунобіологічних препаратів" будуть видалені раніше опубліковані звіти щодо епідемічної ефективності вакцин за 2006-2009 роки та статистичні дані про поствакцинальні реакції та ускладнення за 2006-2008 роки. Статистика за 2009 рік буде вдумливо перероблена і доведена до повної непридатністі для використання. Таким чином, буде нейтралізовано залишки логічного мислення у окремих представників цільової аудиторії та локалізовано їх спроби агітаційної протидії.
Щоб уникнути негативних наслідків від можливих реакцій та ускладнень на вакцини замовника, буде проведено цикл тренінгів для співробітників структур, підконтрольних піар-компанії "Мінохоронздоров'я". Тематика тренінгів: "Базовий курс ВООЗ про несприятливі наслідки після імунізації: реєстрація, епідеміологічний нагляд, розслідування, аналіз причинно-наслідкових зв'язків та комунікація з медіа". Випускники курсу будуть ознайомлені з основами синдромологічної діагностики від Європейського бюро маркетингового агентства "ВООЗ".
Зокрема, вони твердо засвоять, що:
- Якщо хворого було вакциновано і він після цього помер – у нього ТОЧНО НЕ БУЛО післявакцинальних ускладнень: ми ж знаємо, що післявакцинальні ускладнення є дуже рідкісними;
- Якщо хворого було вакциновано і його спаралізувало / ковбасить / опух або у нього пронос / висип / кашель – ЦЕ ТОЧНО НЕ післявакцинальні реакції (див. попередній абзац), це нормальна реакція на щеплення, ми ж пам'ятаємо: щеплення – це, по суті, хвороба в легкій формі.
Одночасно з вищевказаними спеціальними заходами, будуть застосовуватися друк та поширення рекламних матеріалів, директ-мейл молодим батькам (за отриманими у пологових будинках списками), публікації в ЗМІ, телепередачі, розпускання чуток. Зокрема, будуть розпускатися чутки про "добре організоване, координоване та фінансоване антивакцинальне лобі", яке є складовою частиною світової закуліси. Буде проведено персональну роботу з духовенством, циганськими баронами, дільничними уповноваженими та іншими місцевими авторитетами. Ці та інші традиційні заходи рекламного просування мають забезпечити отримання очікуваних результатів.
Очікувані результати
У 2009 році в Україні було реалізовано понад 50.000 доз платної вакцини, дохід від реалізації яких склав не менше 15 мільйонів гривень. Виконання даної програми – зокрема, усунення з ринку конкурентів (безкоштовно розповсюджуваних препаратів) та спеціальні заходи зі стимулювання попиту, – покликані підвищити обсяг продажів до 500-650 тисяч доз, що дозволить забезпечити вакцинами 150-200 тисяч дітей (30-40% від теоретичної місткості ринку). При цьому виручка від реалізації має збільшитися до 200 мільйонів гривень.
Термін, відведений на реалізацію даного проекту, становить 4-6 місяців, після чого в країну повинні нарешті надійти вакцини, закуплені раніше за рахунок коштів бюджету, в результаті чого попит на платні вакцини може істотно знизитися. Тому додатковою метою проекту є зміцнення репутації "безкоштовних" "державних" вакцин як ненадійних, неефективних та небезпечних, а тому небажаних.
Передбачається, що проведена кампанія не скоротить кількості людей, які відмовляються від щеплень (таких, за оцінками піар-компанії "Мінохоронздоров'я" – 10%). Тому в результаті успішного виконання програми на кінець року повинен утворитися перехідний залишок невикористаних "державних" вакцин у розмірі 40-50% від потреби. За непередбаченими збігом обставин у деяких з них закінчиться термін придатності, буде потрібною утилізація. Утилізація, як і у випадку з проектом "КаКа", буде проводитися засобами піар-компанії "Мінохоронздоров'я" за рахунок коштів державного бюджету України і не спричинить додаткових витрат з боку замовника.
Таким чином, реалізація запропонованої програми з проведенням рекламної кампанії "Істерика" дозволить не лише підвищити рівень довіри громадян України до вакцинації, але й отримати інші результати, в тому числі і фінансові, що дозволить закласти фінансовий фундамент для проведення аналогічних кампаній і у майбутньому.
P.S. Автор дякує співробітникам піар-компанії "Мінохоронздоров'я", рекламної фірми "ЮНІСЕФ" та Європейського бюро маркетингового агентства "ВООЗ" за люб'язно надані цитати, думки, ідеї та їх блискучу реалізацію.
Сергій Дібров
Переклад: Jurko, 2010р.
Коригування: Ліга захисту громадянських прав
Джерело: narodna.pravda.com.ua
Останні коментарі
3 роки 42 тижня тому
4 роки 3 тижня тому
4 роки 3 тижня тому
5 років 15 тижнів тому
5 років 1 тиждень тому
5 років 34 тижня тому
5 років 48 тижнів тому
6 років 2 тижня тому
6 років 6 тижнів тому
6 років 9 тижнів тому