ivvv
Новичок
г.Запорожье Украина
Рейтинг: 2
Сообщений: 37
|
|
« Ответ #7 : Ср, 25 Мая 2011, 10:31 » |
|
И мне тоже ссылочку, так как департамент образования говорит, что они не лишаю не привитых дошкольного образования, они готовы предоставить дамашнее обучение, но в садик не пустят.
ух ты! неужели они готовы предоставить воспитателя, музрука и других узких специалаистов детсада ребенку на дому? интересно, а для социализации ребенка откуда они детей возьмут - хороводы водить, в детские игры играть? Чего то мне сдается, что на самом деле это они прут на то,что дошкольное образование можно получить в 3 местах - в детсаду, у репетитора и дома в семье. я писала в иске (местами слабовато, конечно..) - Стосовно інших напрямків здобуття дошкільної освіти (домашня освіта, няня)
Відповідач замість виконання гарантій держави, яка взяла на себе зобов’язання надати кожній дитині доступну та якісну дошкільну освіту в комунальному дошкільному навчальному закладі, наполягає на тому, щоб моя дитина здобувала дошкільну освіту в інших місцях – у сім’ї або з репетитором. Такі напрямки здобуття дошкільної освіти дійсно існують - згідно п.5 ст.9 Закону “Про дошкільну освіту”: “Дитина може здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють: у дошкільних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форми власності; у сім'ї (до досягнення дитиною п'ятирічного віку); за допомогою фізичних осіб з високими моральними якостями, які мають відповідну вищу педагогічну освіту, ліцензію на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти та фізичний стан здоров'я яких дозволяє виконувати обов'язки педагога. “ Але законодавство саме батькам надало право вибирати, де їх дитина здобуватиме дошкільну освіту, виходячи з їх можливостей. У дошкільного закладу повноважень вибирати, де малолітнім дітям здобувати освіту – немає; якщо б дошкільні заклади вибирали, де навчатись дітям, в садку не було б жодної дитини. Крім цього, Відповідач забуває про одну важливу обставину. Дошкільна освіта в Україні є обов’язковою (п.1. ст.4 Закону “Про дошкільну освіту”: ”Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні”.). І батьки несуть відповідальність за надання дошкільної освіти їх дитині. Причому за надання не якійсь абстрактної дошкільної освіти, а освіти на рівні Базового компонента дошкільної освіти (ст.8,9 Закону “Про дошкільну освіту”). // п.1 ст.8 Закону “Про дошкільну освіту”: “Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. ст.8,9 Закону “Про дошкільну освіту”: “Батьки … несуть відповідальність … за розвиток, виховання і навчання дітей”. “Відповідальність за здобуття дітьми дошкільної освіти покладається на їхніх батьків, а дітьми, позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх замінюють, та на навчальні заклади, де вони утримуються.” Ст.59 Закону “Про освіту”: “Батьки зобов'язані: сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу”// Примітка стосовно Базового компоненту дошкільної освіти. Згідно Закону “Про дошкільну освіту”: “Стаття 22. Базовий компонент дошкільної освіти 1. Базовий компонент дошкільної освіти - державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов'язковим для усіх дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, інших форм здобуття дошкільної освіти. Базовий компонент дошкільної освіти розробляється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки спільно з Академією педагогічних наук України, затверджується в установленому порядку і переглядається не рідше одного разу на десять років. Зміна змісту і обсягу Базового компонента дошкільної освіти не допускається. 2. Програмно-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки спільно з Академією педагогічних наук України. Стаття 23. Вимоги до змісту дошкільної освіти, його реалізація …Дошкільна освіта у межах Базового компонента дошкільної освіти здійснюється за Державною базовою програмою та навчально-методичними посібниками, затвердженими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки. Стаття 25. Науково-методичне забезпечення системи дошкільної освіти Науково-методичне забезпечення системи дошкільної освіти здійснюють: … методичні кабінети та інші науково-методичні установи, підпорядковані місцевим органам управління освітою. Стаття 26. Завдання науково-методичного забезпечення системи дошкільної освіти Завданнями науково-методичного забезпечення системи дошкільної освіти є: розроблення та впровадження програмно-методичної бази дошкільної освіти; створення навчально-виховних програм, навчально-методичних та навчально-наочних посібників”.
Так, дійсно, можуть бути випадки, коли батьки виберуть домашню освіту їх дитині (у сім’ї), якщо, наприклад, мати має педагогічну освіту та має можливість не працювати. Тоді мати зможе виконати п.1 ст.8 Закону “Про дошкільну освіту”, за яким у випадку сімейного виховання сім’я зобов'язана забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Тобто, якщо мати має педагогічну освіту, має фінансову можливість не працювати, та при всьому цьому зможе виконати вимоги Базового компонента дошкільної освіти, тобто в неї спеціалізація саме за таким дитячим віком, що й у її дитини, то немає питань, можлива й домашня освіта. У такому випадку з сім’ї дійсно знимається відповідальність за здобуття їх дитиною дошкільної освіти, яка (відповідальність) передбачена ст.8,9 Закону “Про дошкільну освіту”.
У моєму випадку, а саме - оскільки я не маю педагогічного фаху (мій фах - прикладна математика, копію диплома додаю) та оскільки я працюю (в банківській сфері, копія трудовой книжки додаються), то я не маю ані знань (не фахівець), ані часу (бо працюю), щоб надати моєй дитині дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У дитячих садках є спеціальні робітники – методисти, існують цілі методичні кабінети в віділах освіти, які забезпечуються навчально-методичними посібниками, розроблюють навчально-методичні програми, а Відповідач пропонує мені самій некваліфіковано зайнятись такою роботою. Неспроможність батьків правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї офіційно визнається Міністерством освіти і науки України у листі від 04.10.2007 р. N 1/9-583: “…частина дітей не відвідує дошкільні навчальні заклади, у яких максимально забезпечується системний підхід до реалізації завдань дошкільної освіти, здійснюється планомірна, нефорсована підготовка дітей до школи впродовж усього дошкільного дитинства з урахуванням вікових, індивідуальних можливостей та новоутворень кожного вікового етапу. …. Не всі батьки спроможні оволодіти спеціальними знаннями, навичками, вміннями, щоб правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї…”.
При розгляді питання щодо непорівняності неякісної домашньої дошкільної освіти - некваліфікованими батьками та в умовах відсутності інших дітей для соціалізації (зокрема для водіння “хороводів” та проведенні інших ігор для соціалізації дитини) та дошкільної освіти у атестованому дошкільному навчальному закладі, треба також врахувати лист Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005 р. N1/9-306 “Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах”: “…Діяльність дошкільного навчального закладу регламентується планом роботи на рік, що схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується його керівником і погоджується з відповідним органом управління освітою. Рекомендації щодо змісту та форми річного плану надано в інструктивно-методичному листі Міністерства освіти і науки України від 01.10.2002 N 1/9-434. …У навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки тощо. … Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.). …Під час складання розкладу занять необхідно враховувати їхнє домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачати раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практично-прикладна) на кожному з них та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, спортивної та музичної зали, студійних кімнат, плавального басейну, ігрового, спортивного майданчика, квітника тощо). …Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо). …Організовуючи навчальну діяльність важливо систематично використовувати завдання із ТРВЗ (теорії розв'язання винахідницьких завдань), експериментально-дослідницької діяльності, проблемно-пошукові ситуації та інші методи і прийоми, що позитивно зарекомендували себе в сучасній дидактиці. Слід поєднувати вербальні, наочні і практичні методи, відводити належне місце продуктивним видам діяльності, в яких дошкільник здатен до самовираження і самореалізації (малювання, ліплення, конструювання, художня праця), а також мовленнєвій, руховій, музичній діяльності. …З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, ігри-драматизації та інсценівки, ігри з елементами праці та художньотворчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні тощо). …Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей. …Самостійна діяльність дітей організується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.) …У загальному розкладі гурткових занять раціонально узгоджуються заняття гуртків різних профільних напрямків для дітей різних вікових груп, уникається дублювання тих видів діяльності, на яких базуються навчальні заняття в першій половині дня. …Оснащення навчально-виховного процесу рекомендується здійснювати відповідно до Типового переліку обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 N 509) …Навчально-виховний процес в дошкільному закладі організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов …Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 27.08.2004 N 1/9-438. …cпеціально організована навчальна діяльність у формі занять з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім і природою, навчання елементів грамоти і математики, на яких варто поєднувати пізнавально-розвивальну роботу з різних розділів програми. Важливо активізувати мислення дітей, робити сприймання і засвоєння ними матеріалу свідомим, заохочувати дітей до постановки питань, висування гіпотез, пошуку самостійних рішень, перевірки їх правильності та інше. Арсенал дидактичних методів і прийомів слід розширити за рахунок розвивальних ігор і вправ, проблемних запитань, логічних задач, пошукових ситуацій, елементарних дослідів, систематичних спостережень, розв'язання ребусів, кросвордів тощо. …Розвиток математично-логічного мислення, інтелектуальної готовності до навчання у школі здійснюється під час проведення занять з використанням різноманітних математичних завдань, дидактичних ігор, вправ з аналізу, синтезу, класифікації, узагальнення, систематизації, а також у повсякденному житті. … розвиток дрібної моторики кистей рук, координації рухів очей і рук, фонематичного слуху, ознайомлення із словом і реченням, складом і звуком, буквами, навчання звукового аналізу і первинного поскладового злитого читання.”
Право дитини на рівний доступ до якісної освіти визнається й у Рішенні Колегії Міністерства освіти і науки України від 17 серпня 2007 року N10/1-1: “роботу з виконання Конституції України, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", указів Президента України щодо розвитку освітньої галузі, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти відповідно до Концепції програми розвитку освіти України на 2007 - 2011 роки”.
З “Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 09.11.2010 N1070 - : “Метою роботи методичного кабінету є:… навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі… Функції методичного кабінету: Цільові: використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень,…корекція та оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки… Основними завданнями діяльності методичного кабінету є: Впровадження нових концептуальних засад функціонування системи дошкільної освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання і навчання дітей в практику роботи дошкільного закладу;…Створення фондів нормативно-правових та інструктивно-методичних документів, наукової, науково-популярної, методичної психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури, періодичних педагогічних видань, аудіо-, відеоматеріалів, електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності, а також зразків моделей планування, організації, проведення освітнього процесу та інших матеріалів з досвіду роботи педагогів; Формування інформаційного банку даних (каталогів і картотек на електронних або/та паперових носіях) з питань змісту дошкільної освіти, організації освітнього процесу, психолого-педагогічних досягнень, а також стосовно наповнення методичного кабінету. При укладанні електронної картотеки чи каталогу може використовуватися інформація, розміщена на сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Національної академії педагогічних наук України, навчальних закладів, видавництв тощо. Наповнення методичного кабінету: Базовий компонент дошкільної освіти України (державний стандарт дошкільної освіти), програми (основні й додаткові), навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти; наукова література з різних галузей знань (педагогіка, психологія, медицина, біологія, соціологія та ін.); довідкова й енциклопедична література (довідники, словники, енциклопедії); добірка фахових періодичних видань (газети, журнали, альманахи, часописи тощо); бібліотека художньої літератури для дітей (з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору); зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників; переліки навчальних видань з дошкільної освіти, обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок, рекомендованих Міністерством освіти і науки, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання (репродукції картин, альбоми ілюстрацій, фотоматеріалів, схеми, таблиці, муляжі, аудіо- та відеоматеріали, електронні засоби навчання тощо) із зазначенням місця їх розташування”. З листа Міністерства освіти і науки України від 06.12.2005 р. N1/9-695: ”… курс математики є складовою у системі неперервної математичної освіти, яка узгоджується з дошкільною освітою..” Дії Відповідача порушують основні принципи Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента 17 квітня 2002 року N 347/2002, цитую декілька пунктів: п.14 “Для всіх громадян України незалежно від національності, статі, соціального походження та майнового стану, віросповідання, місця проживання та стану здоров'я забезпечується рівний доступ до якісної освіти. Реалізація зазначеного права передбачає прозорість, наступність системи освіти всіх рівнів…” п.15 “Якість освіти є національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави, додержання міжнародних норм і вимог законодавства України щодо реалізації права громадян на освіту…. Висока якість освіти передбачає взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики. Якість освіти визначається на основі державних стандартів освіти… Держава постійно здійснює моніторинг якості освіти” п.17 “Безперервність освіти реалізується шляхом: забезпечення наступності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти, що функціонують як продовження попередніх і передбачають підготовку громадян для можливого переходу на наступні ступені” п.24 “…фінансування освіти як пріоритетного напряму видатків бюджетів усіх рівнів…”. “фінансування державою здобуття дошкільної, повної загальної середньої та професійно-технічної освіти в державних і комунальних навчальних закладах у обсязі, визначеному державними стандартами”. Розпорядження Запорізькой облдержадміністрації від 23.04.2008 р. N161: “Керуючись ст.22 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Законом України "Про дошкільну освіту", на виконання Указу Президента України від 20.03.2008 N 244/2008 "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні", з метою збереження і розвитку системи дошкільної освіти області, створення рівних умов та забезпечення доступу громадян до якісної дошкільної освіти…” З Закону “Про освіту”: “Стаття 15. Державні стандарти освіти 1. Державні стандарти освіти встановлюють вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Державні стандарти освіти розробляються окремо з кожного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня і затверджуються Кабінетом Міністрів України. … За результатами атестації дошкільних, середніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів Міністерство освіти України, Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, місцеві органи управління освітою у межах своїх повноважень: визначають відповідність освітніх послуг, які надаються навчальними закладами, державним стандартам певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня.” Ст.18 Закону “Про освіту”: ” Навчальні заклади … забезпечують якість освіти в обсязі вимог державних стандартів освіти.” З “Положення про дошкільний заклад” №305 від 12.03.2003 р.: “20. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з Державною базовою програмою, навчально-методичними посібниками, затвердженими МОН.”
|