Татьяна Татьяна
Постоялец
Рейтинг: -2
Сообщений: 151
|
|
« Ответ #2 : Вт, 01 Сен 2020, 18:05 » |
|
стр.1
ХАРКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ №116 ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОТОКОЛИ ДІЙ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА ПЕРІОД ОБМЕЖУВАЛЬНИХ ЗАХОДІВ У ЗВ’ЯЗКУ З ПАНДЕМІЄЮ COVID–19
стр.2
ВСТУП Освітня діяльність у Харківській гімназії № 116 функціонує в правовому полі, що ґрунтується на Конституції України, Законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01 червня 2010 року № 2297-VІ в редакції 20.03.2020 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), на виконання листів Міністерства освіти і науки України від 29.07.2020 № 1/9-406 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року», від 05.08.2020 № 1/9- 420 «Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році», відповідно до рекомендацій МОН «Про особливості організації освітнього процесу в умовах карантину», «Про організаційні заходи щодо запобігання поширенню гострої респітаторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CоV-2, у закладах освіти», постанови головного санітарного лікаря України від 30.07.2020 №42 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в звя'зку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), з метою створення, забезпечення належних та безпечних умов для організованого початку 2020/2021 навчального року в гімназії розроблено правила щодо організації безпечного освітнього простору.
І. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ У зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 за ініціативи Харківського міського голови запущено пілотний проєкт, спрямований на запобігання розповсюдженню коронавірусу у гімназії
стр. 3
встановлено сучасний електронний пристрій, який розпізнає обличчя й вимірює температуру, та датчик клімат-контролю приміщення. Система дистанційного температурного скринінгу - це інтелектуальний панельний комп’ютер, призначений для визначення температури тіла (обличчя) людини. Зовнішній безконтактний модуль виявлення температури безконтактних растрових зображень підтримує голосове попередження в режимі реального часу та автоматичне виявлення осіб, температура тіла яких перевищує нормальний (заданий) діапазон температур. Основні функції, які працюють в автоматичному режимі (вимірювання, фіксування, ведення статистики): визначення температури (фіксується дата й час); унесення даних зареєстрованих користувачів у відповідний розділ. З метою ведення шкільної документації, підготовки відповідно до вимог законодавства України статистичної, адміністративної та іншої інформації, прав та обов’язків у сфері соціального захисту, забезпечення безпечної епідемічної ситуації в навчальному закладі в батьків або осіб які їх замінюють, береться згода на збір та обробку персональних даних (Додаток 1); визначення обличчя зареєстрованих користувачів; інформування про високий рівень температури у відвідувачів (звуковий сигнал). За згодою батьків учнів або осіб, які їх замінюють, надаються актуальні фотографії учнів гімназії, які додаються в базу системи дистанційного температурного скринінгу.
стр 4
ІІ. ВХІДНИЙ СКРИНІНГ 2.1 Вхідний скринінг (термометрія) та правила поведінки персоналу гімназії 1. Увесь персонал проходить скринінг (термометрію) перед початком робочого дня, результати якого передаються із системи дистанційного температурного скринінгу та зберігаються на сервері в гімназії. 2. У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла, медична сестра опитує його на наявність симптомів гострого респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), такий співробітник не допускається до роботи з рекомендаціями звернутись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Про такий випадок повідомляється директору та робиться запис у «Журналі обліку працівників, які мають підвищену температуру тіла за результатами скринінг-контролю». 3. При появі підвищеної температури тіла (вище 37,2oС) або респіраторних симптомів удома працівник повідомляє адміністрації та не виходить на роботу, одночасно звертаючись за медичною допомогою до сімейного лікаря. Такий випадок фіксується медичною сестрою гімназії в «Журналі обліку працівників, які перебувають на самоізоляції». 4. Слід обмежити близькі контакти між персоналом (тримати дистанцію, носити маски та мити руки або використовувати антисептик). За можливості максимально використовувати засоби зв’язку (інтернет, телефон) для вирішення питань, що не потребують особистої присутності. 2.2 Вхідний скринінг учнів гімназії на наявність ознак інфекційного захворювання 1. На вулиці біля входу №1 до гімназії охоронець зустрічає учнів та направляє їх для проходження температурного скринінгу. 2. Медична сестра біля системи дистанційного температурного скринінгу, стежить за проходженням температурного контролю всіх учнів гімназії перед
стр 5
початком уроків. Вхід до гімназії відбувається за окремим графіком для 1-4 класів та 5-11 класів. 3. Результати скринінгу передаються з системи дистанційного температурного скринінгу та зберігаються на сервері гімназії (враховуючи інструкцію до використання). 4. Якщо в учня визначено температуру тіла вище 37,2°С або наявні інші симптоми респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей), дитина до занять не допускається. При наявності симптомів респіраторного захворювання (кашель, нежить, осиплість голосу, почервоніння очей) на дитину одягається медична маска, медична сестра проводить її до кімнати ізоляції. По телефону викликаються батьки дитини та за необхідності - швидка медична допомога. 5. Дані учня, у якого виявлені респіраторні симптоми або підвищена температура тіла, реєструються медичною сестрою закладу в «Журналі обліку здобувачів освіти, які мають підвищену температуру тіла за результатами скринінг- контролю». 6. Після того, як учень з підвищеною температурою тіла або респіраторними симптомами був відсторонений від навчального процесу, до навчального закладу він може повернутись лише після одужання та отримання довідки від лікаря про те, що він здоровий та може бути допущений до відвідування гімназії. 2.3 Дії при виявленні симптомів хвороби під час навчального процесу 1. При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) учню одягають медичну маску. Медичний працівник гімназії проводить учня в ізоляційну кімнату. По телефону викликаються батьки дитини та за необхідності - швидка медична допомога. Учня забирають із входу №2 до гімназії батьки або особи, які їх замінюють. Дані учня, у якого виявлені респіраторні симптоми під час навчального процесу, реєструються медичною сестрою закладу у «Журналі обліку здобувачів освіти, у яких виявлені респіраторні симптоми під час навчального процесу».
стр 6.
2. При виявленні симптомів хвороби (температура тіла вище 37,2°С, кашель, осиплість голосу, почервоніння очей) у працівника гімназії він/вона негайно відсторонюється від роботи. За можливості, він/вона самостійно повертається додому та негайно звертається до сімейного лікаря. За тяжкого стану на працівника одягається медична маска, він/вона відправляється в ізоляційну кімнату, де чекає прибуття карети «Швидкої допомоги». Дані працівника записуються медичною сестрою в «Журналі обліку працівників, у яких виявлені респіраторні симптоми під час навчального процесу». 3. Після вилучення особи із симптомами інфекційного захворювання в тих приміщеннях, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь. 4. У випадку підтвердження в учня або працівника закладу COVID-19 проводиться визначення кола контактних осіб. Усі контактні особи відправляються на самоізоляцію під медичний нагляд сімейного лікаря на 14 днів з дня останнього контакту з особою, у якої підтверджений випадок COVID-19.
ІІІ. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ГІГІЄНИ РУК У ГІМНАЗІЇ 3.1 Миття рук з милом 1. Основним заходом гігієни рук в гімназії є миття з милом. 2. Використання антисептику доцільне лише в тому випадку, коли немає доступу до води та мила. 3. Протирання рук вологими серветками з метою знезараження або в якості заміни миття рук недоцільне та неефективне. 4. Миття рук з милом необхідне в таких випадках: ▶ перед початком робочої зміни, уроку, після прогулянки; ▶ перед прийомом, приготуванням та роздачею їжі; ▶ після відвідування туалету; ▶ коли руки явно забруднені.
стр. 7
5. Тертя рук з милом повинно тривати не менше 30-40 секунд. 6. Кожен рукомийник для миття рук має бути обладнаний рідким милом у дозаторі та одноразовими рушниками або сушарками. 7. Дозатор для мила треба мити та дезінфікувати перед кожним наповненням новою порцією, якщо місткість для мила багаторазова. 8. Тверде мило не рекомендовано в місцях загального користування. 3.2 Обробка рук антисептиком 1. Кількість антисептику на одну обробку – не менше 3 мл. Обов'язкова наявність ліктьових дозаторів у вестибюлі гімназії. 2. Для ефективної обробки рук використовувати антисептичні засоби з загальним вмістом спирту не менше 60%. 3. Обробка рук антисептиком проводиться методом утирання протягом 30 секунд. 4. Перед нанесенням антисептику руки мають бути повністю сухі. Нанесення антисептику на вологі руки подразнює шкіру та знижує ефективність дії антисептичного засобу. 5. Медичні рукавички потрібно використовувати лише працівникам їдальні. 3.4 Безпека повітря закритих приміщень (кліма-контроль) 1. Найкращим методом дотримання безпеки повітря закритих приміщень є провітрювання приміщень. 2.Графіки 15-хвилинного провітрювання приміщень через вікна/фрамуги та двері після кожного уроку складені медичною сестрою та обов’язкові до виконання з відміткою. 3. Проводити контроль мікроклімату закритих приміщень, а саме температури та відносної вологості повітря за допомогою датчика. Пристрій рекомендовано розміщувати в усіх приміщеннях, де знаходяться діти. Оптимальна вологість повітря 40-60%. 4. Якщо вологість повітря нижче 40%, рекомендовано вмикати зволожувачі повітря (за наявності)
стр. 8
5. Провітрювання коридорів та приміщень здійснюється відповідно до графіків, які складені медичною сестрою та обов’язкові до виконання з відміткою. 3.5 Прибирання та дезінфекція поверхонь 1. У гімназії для прибирання рекомендується використовувати миючий засіб (поверхнево-активна речовина). 2. При прибиранні слід пересуватись від чистих об’єктів до брудних та від розташованих вище до розташованих нижче. 3. У період підвищеної захворюваності на гострі респіраторні інфекції особливу увагу приділяти обробці висококонтактних поверхонь (ті поверхні, до яких найчастіше торкаються руками). 4. Рекомендовано використовувати для дезінфекції контактних поверхонь спиртовмісні дезінфекційні засоби. Використання хлорвмісних засобів може мати негативний вплив на здоров’я людей, якщо в приміщенні, де проводиться обробка, погана вентиляція. 5. Для дезінфекції поверхонь слід надавати перевагу протиранню поверхонь серветкою, змоченою в дезінфекційному розчині. Серветка має бути вологою від засобу. У наявності мають бути промарковані серветки для протирання різних зон чистоти. Протирання поверхонь потрібно здійснювати при відсутності дітей та за умови провітрювання приміщень. 6. Миття та протирання дидактичних матеріалів проводиться в мильному розчині щоденно, після завершення роботи. Усі дидактичні матеріали, які знаходяться в закладі, мають бути виготовлені з матеріалів, що можуть митися. 7. Миття підлоги в загальних приміщеннях рекомендовано здійснювати з використанням миючих розчинів. Використання дезінфекційних розчинів для миття підлоги не приводить до підвищення рівня безпеки закладу та може мати токсичний вплив унаслідок випаровування. У технічних приміщеннях та туалетах для миття підлоги доцільно використовувати дезінфекційні засоби, надаючи перевагу четвертинним аммонієвим сполукам (ЧАС) або засобам на основі перекису водню.
стр 9
8. Прибирання приміщень слід проводити тільки в побутових захисних рукавичках. Допускається багаторазове використання таких рукавичок за умови їх непошкодженої структури. Рукавички потрібно змінювати при переході з однієї зони чистоти (від однієї групи поверхонь) до іншої і при переході з миття підлоги до дезінфекції/миття поверхонь. Допустимо використовувати одну пару рукавичок за умови, якщо спочатку проходить обробка контактних поверхонь, а потім миття підлоги, але не навпаки. 9. Весь прибиральний інвентар повинен мати чітке маркування відповідно до зони, яку ним прибирають. 10. Весь прибиральний інвентар має бути виготовлений з матеріалу, що підлягає дезінфекції. Інвентар має бути чистим та непошкодженим. 11. Після завершення прибирання весь інвентар слід продезінфікувати: твердий інвентар - методом зрошення або протирання; ганчірки/мопи перуться в окремій пральній машині або (за умови ручного прання) замочуються в дезінфекційному розчині на час експозиції за інструкцією до засобу з наступним споліскуванням водою. 12. Персонал, який проводить прибирання, повинен слідкувати за гігієною рук та ретельно мити руки з милом після зняття рукавичок та завершення прибирання. У разі відсутності доступу до води слід обробити руки антисептиком. 13. Весь прибиральний інвентар повинен зберігатися в окремому приміщенні. Не можна зберігати прибиральний інвентар разом з харчовими продуктами, біля унітазів, рукомийників, навчального та технологічного обладнання. У кімнаті для зберігання прибирального інвентарю має бути обладнане місце для сушіння мопів/ганчірок. Сушіння інвентарю на батареях, відрах не допускається. 3.6 Частота та метод обробки окремих поверхонь 1. Орієнтовна таблиця прибирання поверхонь
стр 10
таблиця
2. Прибирання поверхонь здійснюється відповідно до графіків, які складаються медичною сестрою та обов’язкові до виконання. Контроль покладено на заступника директора з господарської роботи та медичну сестру.
IV. ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ 1. Розглянути можливість тимчасового виведення з навчального процесу груп ризику (особи з захворюванням серцево-судинної системи, цукровим діабетом). 2. Надавати перевагу заняттям на свіжому повітрі завдяки організації пленерних уроків. 3. Проводити виховні заходи та бесіди з учнями щодо гігієни рук, етикету кашлю. 4. Відтермінувати масові заходи, збори в закритих приміщеннях. За необхідності можлива організація заходів на вулиці з дотриманням фізичної дистанції. 5. Бесіди з батьками, опікунами рекомендовано здійснювати по телефону або онлайн.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ БЕЗПЕКИ ХАРЧУВАННЯ 1. Харчування в гімназії здійснюється відповідно до карти розміщення учнів в їдальні по змінах. 2. Карти розміщення сформовані відповідно до розрахунку кількості учнів у гімназії, що можуть одночасно отримувати (на лінії роздачі) та приймати їжу, не порушуючи фізичної дистанції 1 метр.
стр 11.
3. Розраховано оптимальну кількість змін прийому їжі та загальної тривалості періоду прийому їжі всіма учнями. 4. На основі розрахунків та за потреби переглянути розклад уроків з метою оптимізації кількості змін для харчування, зменшення періоду зберігання готової їжі та зниження ризиків при її зберіганні та приготуванні.
|