Просмотр сообщений
|
Страниц: [1] 2 3
|
1
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Пн, 04 Июл 2011, 08:14
|
думаю что до Европейского типичное дело по прививкам (в контексте "обязать допустить в садик") просто не дойдет - т.к. иск удовлетворят еще в Украине, еще на стадии апелляции, ну в крайнем случае - кассации. На мой взгляд в ЕСПЧ можно дойти, но по вспомогательным требованиям - по неудовлетворенным моральному/материальному ущерба в заданной сумме. Риски есть (1% держмита, который вероятно не окупится), но можно сыграть.
|
|
|
3
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Чт, 26 Мая 2011, 08:12
|
А право в Европейском суде является прецедентным? Я просто, можно сказать, "0" в юридических вопросах.
по-моему да, прецендентное. и знаю что укр.суды обязаны брать прецеденты Европейского суда как источник права. Но я не юрист, могу ошибаться.
|
|
|
4
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 16:02
|
и я также включала моральну шкоду. С тем, чтобы дойти до ЕСПЧ, может быть там чего-то выйдет интересное. писала
Обгрунтування моральної шкоди
Ст.16 Цивільного кодексу України встановлює, що захист цивільних прав здійснюється, у тому числі, засобом компенсації моральної шкоди. Таким чином законодавчо закріплено, що порушуючи законні права громадян, особа, тим самим приносить моральну шкоду, який підлягає компенсації.
Згідно п.2 ст.23 Цивільного кодексу моральна шкода полягає у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів.
Протиправно відмовляючи моєй дитині майже два роки у конституційному праві на освіту в комунальному дошкільному навчальному закладі, Відповідач заподіяв мені та моєй дитині моральну шкоду.
Моральна шкода складається у душевних стражданнях, які зазнала як я, так й моя дитина у зв’язку з довготривалою (дворічною) протиправною відмовою моєй дитині в отриманні освіти у комунальному дошкільному закладі Відповідача у порушення ст.2 Першого протоколу до КОНВЕНЦІЇ про захист прав людини і основоположних свобод. Статтею 2 Першого протоколу до КОНВЕНЦІЇ про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною 17.07.97 р.: по-перше, гарантується право моєй дитині на освіту, по-друге, декларується обов’язок держави України виконувати будь-які функції, узяті нею на себе в галузі освіти і навчання. А Україна в статті 53 своєй Конституції взяла на себе обов’язок забезпечити будь-якій дитині дошкільну освіту у комунальному навчальному закладі. Отже ст.2 Першого протоколу (у поєднанні зі ст.53 Конституції України) гарантує моєй дитині право на освіту у комунальному дошкільному навчальному закладі. Порушення права моєй дитини на освіту у комунальному дошкільному навчальному закладі є порушенням Україною взятих на себе міжнародних зобов'язань – порушення ст.2 Першого протоколу до Європейскої Конвенції. Додам, що вищезазначене також кореспондує з рішенням Конституційного Суду України №5-рп/2004 від 04.03.04 (у справі про доступність і безоплатність освіти) - “У конституційному поданні, по-перше, наголошується, що хоча прийом дітей у дошкільні навчальні заклади проводиться за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють (стаття 34 Закону України "Про освіту"), це не звільняє державу від зобов'язання "забезпечити обов'язкову початкову освіту", оскільки міжнародні акти "гарантують права дітей на дошкільну освіту. … Визнання права кожної людини на освіту відповідає, зокрема, Загальній декларації прав людини (стаття 26), Міжнародному пакту про економічні, соціальні та культурні права (стаття 13). … При цьому необхідно зазначити, що доступність дошкільної і загальної середньої освіти є гарантією права кожного на здобуття такої освіти, якому кореспондує обов'язок держави забезпечити реалізацію цього права. Висновок.1). доступність освіти як конституційна гарантія реалізації права на освіту на принципах рівності, визначених статтею 24 Конституції України, означає, що нікому не може бути відмовлено у праві на освіту, і держава має створити можливості для реалізації цього права". Моральна шкода складається у моїх душевних стражданнях та душевних стражданнях моєй дитини з приводу того факту, що моя дитина не отримала двох років повноцінной дошкільної освіти в комунальному дошкільному навчальному закладі. Моральна шкода складається у моїх душевних стражданнях та душевних стражданнях моєй дитини з приводу того факту, що моя дитина не отримала у порівнянні з іншими дошколятами рівних умов для подальшого навчання в школі.
Моральна шкода також складається у душевних стражданнях, які зазнала як я, так й моя дитина у зв’язку з довготривалою протиправною дискримінацієй моєй дитини (за ознаками здоров’я), у порушення ст.14 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною 17.07.97 р. та у порушення ст.24 Конституції України.
Моральна шкода також складається в порушенні звичного укладу життя та нормальних життєвих зв’язків моєй дитини (сидіння вдома замість похіду у любимий дитячий садок, довгострокове припинення спілкування з друзями з дитячого садка, оскільки вони стали територіально роз’єднані - друзі в дитячому садку, моя дитина - вдома).
Мінімальне відшкодування нанесеной мені моральной шкоди я оцінюю в 2000 грн.
Що стосується шкоди, яка була нанесена моєй дитині, прошу суд врахувати наступне. Суди України повинні застосовувати преценденти Європейського суду з прав людини як джерело права. При прийнятті судового рішення у частині визначенні розміру компенсації за моральну шкоду моєй дитині прошу суд врахувати справу “Мюрсел Ерен проти Туреччини” (Заява N 60856/00), відповідно якій за порушення права на освіту потерпілому була призначена компенсація моральной шкоди у розмірі 5 тис.євро. Деталі цієй справи відрізняються, але зрозуміло, що Європейський суд з прав людини, виносячи рішення по справедливій компенсації, відшкодовує шкоду, нанесену потерпілому, а саме - позбавили освіти, а не деталі по конкретній справі. Деталі цієй справи відрізняються, справа стосується права студента на освіту в університеті, а не дитини в дошкільному навчальному закладі. Суті це не змінює, право обох, й дитини, й юнака на освіту в обох випадках було протиправно порушено. Позиція Європейського суду з цього питання визначена – за порушення права на освіту потерпілому призначили 5 тис.євро відшкодування моральной шкоди. Справа “Мюрсел Ерен проти Туреччини” є прецендентом по справам про порушення права на освіту. Якщо деталі моєй справи переставити замість деталей справи “Мюрсел Ерен проти Туреччини”, суть рішення не зміниться – “Суд визнає порушення Статті 2 Першого протоколу до Конвенції …”. Навіть національне право в обох випадках ідентично, цитую рішення по заяві N 60856/00: “Стаття 42 Конституції Туреччини передбачає, що нікому не може бути відмовлено у праві на освіту та навчання. I. СТВЕРДЖУВАНЕ ПОРУШЕННЯ СТАТТІ 2 ПЕРШОГО ПРОТОКОЛУ ДО КОНВЕНЦІЇ 27. Заявник скаржився, що своїм рішенням про скасування результатів його іспитів, безпідставно відмовив йому у праві на освіту відповідно до статті 2 Першого протоколу до Конвенції. У відповідній частині це положення передбачає наступне: "Нікому не може бути відмовлено у праві на освіту... ЗА ЦИХ ПІДСТАВ СУД ОДНОГОЛОСНО 1. Визнає шістьма голосами до одного порушення статті 2 Першого протоколу до Конвенції; 2. Постановляє шістьма голосами до одного (а) протягом трьох місяців від дати, коли рішення стане остаточним згідно з п. 2 статті 44 Конвенції, держава-відповідач повинна сплатити заявнику в нових турецьких лірах за курсом на день здійснення платежу 5000 євро (п'ять тисяч євро) відшкодування моральної шкоди ".
Прошу також врахувати, що згідно преценденту Європейського суду з прав людини у справі “Мостаччуоло против Италии”, сума компенсації за порушення, присуждаемая національними судами, повинна не надмірно відхилятись від рівня Європейського суду з прав людини.
Отже відшкодування моральної шкоди за порушення права на освіту моєй дитини та спричинену цим дискримінацію моєй дитини - не повинно надімірно відхилятись від відшкодування моральної шкоди потерпілому по справі “Мюрсел Ерен проти Туреччини”, якому за такі ж правопорушення (порушення права на освіту та спричинену цим дискримінацію) була призначена моральна шкода у розмірі 5 тис.євро (більше 50 тис.грн.).
У зв’язку з вищенаведеним, відшкодування моральної шкоди моєй дитині не повинно бути меншим 25 тис.грн.
Считаю есть слабые места, но сыграть можно.
|
|
|
5
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 15:52
|
если честно, я вообще в иске писала - Стосовно колізії між ст.15 Закону “Про захист населення від інфекційних хвороб” та ст.53,24,8 Конституції України (додатково)
Дійсно, стаття 15 Закону “Про захист населення від інфекційних хвороб” забороняє дітям, які не отримали профілактичних щеплень, відвідувати дитячі заклади. Ця заборона стосується усіх дитячих закладів – виховних, навчальних, оздоровчих та інших дитячих закладів (в контексті цієй же статті 15), у тому числі заборона стосується й дитячих навчальних закладів. Таким чином, ст.15 Закону “Про захист населення від інфекційних хвороб” забороняє дітям, які не отримали профілактичних щеплень, відвідувати комунальні дошкільні навчальні заклади. Далі, згідно ст.12 Закону “Про дошкільну освіту”: “…створюються такі дошкільні навчальні заклади: … дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, де забезпечуються догляд за ними, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти”. Отже, ст.15 Закону “Про захист населення від інфекційних хвороб” забороняє дітям, які не отримали профілактичних щеплень, відвідувати комунальні дошкільні навчальні заклади, в яких зебезпечується надання їм дошкільної освіти. Але ст.53 Конституції України прямо говорить про державні гарантії кожній дитині на дошкільну освіту в комунальному навчальному закладі, цитую – “Кожен має право на освіту. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах.” Колізія між ст.15 Закону “Про захист населення від інфекційних хвороб” та ст.53 Конституції вирішується на користь ст.53 Конституції України, у протилежному випадку Суд порушить ст.8 Конституції України, за якою саме Конституція України має найвищу юридичну силу над будь-яким законом, а не навпаки. Таким чином будь-яка дитина, у т.ч. моя здорова дитина, якій просто не зроблені всі щеплення, має право на дошкільну освіту в комунальному дошкільному навчальному закладі, держава надала гарантії цього в ст.53 Конституції України. Суд не може прийняти рішення, яке грунтується на постулаті, що Закон України сильніше Конституції України.
Крім цього, Закон N1645-III “Про захист населення від інфекційних хвороб” датований 06.04.2000 р., т.е. прийнятий пізнше, ніж Конституція, яка прийнята 28.06.1996 р. Згідно ст.22 Конституції “Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.” Вирішення судом колізії на користь ст.15 Закону “Про захист населення від інфекційних хвороб”, а не ст.53 Конституції, крім порушення ст.8 Конституції порушить ще й ст.22 Конституції, оскільки звузить конституційні права дитини на освіту в комунальному дошкільному закладі, визначені ст.53 Конституції.
|
|
|
6
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 15:50
|
Такими діями відповідно до п.6 Положення про дошкільний навчальний заклад є подання батьками дитини або особами, що їх замінюють довідки про стан здоров'я дитини, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження. Суд дотримується тієї думки, що передбачена ст.15 Закону України Про захист населення про інфекційних хвороб наявність профілактичних щеплень як обов'язкова умова допуску дитини до відівідуування дитячих закладів не суперечить нормам ст.53 Конституції Если аппеляция уже подана, то я не знаю, как это несоответствие в решении судьи обыграть. можно конечно подать дополнения и уточнения к апеляционной жалобе, но чего то мне не бросается в глаза несоответствие, если читать в лоб ст.15, то дошкільні навчальні заклади тоже относятся к дитячим - Стаття 15. Запобігання інфекційним захворюванням у дитячих закладах Прийом дітей до виховних, навчальних, оздоровчих та інших дитячих закладів проводиться за наявності відповідної довідки закладу охорони здоров'я, в якому дитина перебуває під медичним наглядом. Довідка видається на підставі даних медичного огляду дитини, якщо відсутні медичні протипоказання для її перебування у цьому закладі, а також якщо їй проведено профілактичні щеплення згідно з календарем щеплень і вона не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями. Дітям, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, відвідування дитячих закладів не дозволяється. У разі якщо профілактичні щеплення дітям проведено з порушенням установлених строків у зв'язку з медичними протипоказаннями, при благополучній епідемічній ситуації за рішенням консиліуму відповідних лікарів вони можуть бути прийняті до відповідного дитячого закладу та відвідувати його.
|
|
|
7
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 15:20
|
Очень интересно, надо обмозговать, а что было указано у Вас в справке?
у нас просто ситуация нестандартная - мы попали в садик со сделанными прививками, а уже находясь в садике мы отказались от дальнейших прививок. после этого нас заведующая не допустила к занятиям, на письменное требование допустить, дала письменный ответ о недопуске и т.п..
|
|
|
8
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 14:33
|
А выложите, пожалуйста, каким образом ст. 15 победила Конституцию, то есть, обоснование, чем суд мотивировал свое решение.
ой, у меня сканера нет, написали ....Відносно посилань позивача на наявність законодавчої колізії між нормами ст.53 Конституції України та ст.15 Закону про захист населеня від інфекційних хвороб суд зазначає наступне. Задекларовані ст.53 Конституції України доступность та безоплатність дошкільної освіти, що забезпечується державою,не означає, що реалізація права особи на отримання такої освіти не передбачатиме вчинення нею певних дій. Наприклад, такими діями відповідно до п.6 Положення про дошкільний навчальний заклад є подання батьками дитини або особами, що їх замінюють довідки про стан здоров'я дитини, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження. Суд дотримується тієї думки, що передбачена ст.15 Закону України Про захист населення про інфекційних хвороб наявність профілактичних щеплень як обов'язкова умова допуску дитини до відівідуування дитячих закладів не суперечить нормам ст.53 Конституції. Відтак позовні вимоги в частині визнання противоправною бездіяльності відповідачів під час розгляду звернень позивача у частині не поновлення конституційних прав дитини ФИО вважає безпідставними.
|
|
|
9
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 13:24
|
Спасибо за образец иска, с миру по нитке, голому рубашка. А Вы выиграли суд?
1) гражданский иск к садику - еще не было рассмотрения дела по сути, переносы, почти год уже как, судья то болеет, то в совещательной комнате, то в отпуске. 2) недавно по этому же делу подала админ.иск в окружной админ.суд (а не местный суд, заваленный делами по детям войны и т.п.), иск к районо и облоно (на бездействие). Получила решение суда первой инстанции через 2 месяца, судья адекватный, все процессуальные нормы выполнялись на ура, просто образец правосудия. Но тем не менее, мне на удивление - проигрыш (ст.15 побила конституцию). сейчас дело в апелляции. кстати, по-моему уже где-то писала, возможны разные схемы подачи иска: - к садику (гражданский иск, ИТЗ + держмито, ок.150 грн., после выигрыша возмещается ответчиком) - к садику+районо (админ.иск, держмито 3,40 грн.) - к районо (админ.иск, держмито 3,40 грн.) - районо +ОБЛОНО (админ.иск в ОКРУЖНОЙ админ.суд, намного быстрее в моем случае) по идее можно паралельно сразу подать в местный суд и окружной суд,как в моем случае кстати мне ваша ссылка на криминальный кодекс понравилась, утащила себе в копилку подключим шкурный интерес конкретной заведующей
|
|
|
10
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 10:34
|
Когда не берут в детсад или школу, подразумевают начальное обучение на дому. Но по закону обучение на дому положено лишь в определенных случаях. Отсутствие прививок в эти случаи не входит. ПОтому не имеющие прививок НЕ ИМЕЮТ ПРАВА обучаться на дому, следовательно, должны, как все, согласно ст. 53 Конституции,посещать детсад и школу.
Может, кому этот аргумент пригодится?
...Если можно, дайте пжста ссылку, какой это закон или постанова. В запасе иметь, через год в школу, могут выгнать без прививок на домашнее обучение уже нашла, ПОЛОЖЕННЯ про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Міністерства освіти і науки України від 20 грудня 2002 р. N 732
|
|
|
11
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 10:32
|
Відповідач, розуміючи що я неспроможна самостійно надати моєй дитині освіту на рівні Базового компоненту дошкільної освіти, насправді пропонує моєй дитині просто сидіти вдома, не отримуючі освіту. Це й є відмова в наданні освіти. Що стосується пропозицій з боку Відповідача найняти моєй дитині репетитора, звісно ж, з відповідною оплатою його послуг, то це є порушенням ст.53 Конституції, за якою моєй дитині гарантоване безоплатне навчання у комунальному дошкільному навчальному закладі. Крім цього, це є порушенням п.5 ст.9 Закону “Про дошкільну освіту”, за якою саме батьки вибирають шлях здобуття дошкільної освіти їхньою дитиною – комунальний дитячий садок, домашня освіта або послуги няні. Додам, що я є законослухняним громадянином, сумлінно сплачувала 15 років податки, на утримання цих же Управлінь освіти та комунальних дитячих закладів. Тому пропозиція Відповідача здобувати платну освіту не кореспондує тому, що я податками й так вже утримую ці заклади з питань освіти. Крім цього, законодавство накладає на батьків відповідальність лише за використання двох напрямків здобуття дошкільної освіти: перший напрямок – у дошкільних навчальних закладах, другий напрямок - у сім’ї із забезпеченням державного стандарту якості дошкільної освіти – Базового компоненту дошкільної освіти (див.ст.59 Закону “Про освіту”). Законодавство не зобов’язує батьків випадку неможливості здобуття дошкільної освіти у дошкільному навчальному закладі або сім’ї - наймати квалифікованих репетиторів з вищей педагогічной освітою та з ліцензієй (п.5 ст.9 Закону “Про дошкільну освіту”). Тобто, існує три напрямки здобуття дошкільної освіти – п.5 ст.9 Закону “Про дошкільну освіту”: “Дитина може здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють: у дошкільних навчальних закладах; у сім'ї (до досягнення дитиною п'ятирічного віку); за допомогою фізичних осіб з високими моральними якостями, які мають відповідну вищу педагогічну освіту, ліцензію на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти та фізичний стан здоров'я яких дозволяє виконувати обов'язки педагога. “ Але батьки за п.1 ст.8 Закону “Про дошкільну освіту” несуть відповідальність за надання дитині освіти лише за першими двома напрямками, тобто безоплатними.
Отже, дошкільну освіту можна отримати трьома засобами: - домашня освіта - у мене немає ані часу (бо працюю), ані знань (не фахівець), ані методичних посібників та дидактичних матеріалів, щоб виконати вимоги Базового компонента дошкільної освіти та забезпечити якість освіти в обсязі вимог державних стандартів освіти. Додам також, що також в мене немає інших дітей для соціалізації моєй дитини. - Репетитор - Відповідач не може мене зобов’язати оплачувати послуги няні внаслідок порушення ним же, Відповідачем, діючого законодавства (ст.8,53 Конституції). Конституцієй гарантується безоплатна дошкільна освіта в комунальному дитячому садку. Я сумлінно 15 років сплачувала податки, тож маю право скористатись конституційним правом на освіту в комунальному дошкільному закладі. - Комунальний дошкільний заклад – Відповідач відсторонив мою дитину від здобуття освіти у його закладі. Додам, що в процесі досудового врегулювання спору з’ясувалось, що й Відділ освіти ...райадміністрації , й прокуратура зайняли таку ж позицію, що й Відповідач, тому сенсу звертатись до інших комунальних дитячих садків в м.___немає.
|
|
|
12
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 10:31
|
И мне тоже ссылочку, так как департамент образования говорит, что они не лишаю не привитых дошкольного образования, они готовы предоставить дамашнее обучение, но в садик не пустят.
ух ты! неужели они готовы предоставить воспитателя, музрука и других узких специалаистов детсада ребенку на дому? интересно, а для социализации ребенка откуда они детей возьмут - хороводы водить, в детские игры играть? Чего то мне сдается, что на самом деле это они прут на то,что дошкольное образование можно получить в 3 местах - в детсаду, у репетитора и дома в семье. я писала в иске (местами слабовато, конечно..) - Стосовно інших напрямків здобуття дошкільної освіти (домашня освіта, няня)
Відповідач замість виконання гарантій держави, яка взяла на себе зобов’язання надати кожній дитині доступну та якісну дошкільну освіту в комунальному дошкільному навчальному закладі, наполягає на тому, щоб моя дитина здобувала дошкільну освіту в інших місцях – у сім’ї або з репетитором. Такі напрямки здобуття дошкільної освіти дійсно існують - згідно п.5 ст.9 Закону “Про дошкільну освіту”: “Дитина може здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють: у дошкільних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форми власності; у сім'ї (до досягнення дитиною п'ятирічного віку); за допомогою фізичних осіб з високими моральними якостями, які мають відповідну вищу педагогічну освіту, ліцензію на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти та фізичний стан здоров'я яких дозволяє виконувати обов'язки педагога. “ Але законодавство саме батькам надало право вибирати, де їх дитина здобуватиме дошкільну освіту, виходячи з їх можливостей. У дошкільного закладу повноважень вибирати, де малолітнім дітям здобувати освіту – немає; якщо б дошкільні заклади вибирали, де навчатись дітям, в садку не було б жодної дитини. Крім цього, Відповідач забуває про одну важливу обставину. Дошкільна освіта в Україні є обов’язковою (п.1. ст.4 Закону “Про дошкільну освіту”: ”Дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні”.). І батьки несуть відповідальність за надання дошкільної освіти їх дитині. Причому за надання не якійсь абстрактної дошкільної освіти, а освіти на рівні Базового компонента дошкільної освіти (ст.8,9 Закону “Про дошкільну освіту”). // п.1 ст.8 Закону “Про дошкільну освіту”: “Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. ст.8,9 Закону “Про дошкільну освіту”: “Батьки … несуть відповідальність … за розвиток, виховання і навчання дітей”. “Відповідальність за здобуття дітьми дошкільної освіти покладається на їхніх батьків, а дітьми, позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх замінюють, та на навчальні заклади, де вони утримуються.” Ст.59 Закону “Про освіту”: “Батьки зобов'язані: сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу”// Примітка стосовно Базового компоненту дошкільної освіти. Згідно Закону “Про дошкільну освіту”: “Стаття 22. Базовий компонент дошкільної освіти 1. Базовий компонент дошкільної освіти - державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов'язковим для усіх дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, інших форм здобуття дошкільної освіти. Базовий компонент дошкільної освіти розробляється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки спільно з Академією педагогічних наук України, затверджується в установленому порядку і переглядається не рідше одного разу на десять років. Зміна змісту і обсягу Базового компонента дошкільної освіти не допускається. 2. Програмно-методичне забезпечення реалізації Базового компонента дошкільної освіти здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки спільно з Академією педагогічних наук України. Стаття 23. Вимоги до змісту дошкільної освіти, його реалізація …Дошкільна освіта у межах Базового компонента дошкільної освіти здійснюється за Державною базовою програмою та навчально-методичними посібниками, затвердженими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки. Стаття 25. Науково-методичне забезпечення системи дошкільної освіти Науково-методичне забезпечення системи дошкільної освіти здійснюють: … методичні кабінети та інші науково-методичні установи, підпорядковані місцевим органам управління освітою. Стаття 26. Завдання науково-методичного забезпечення системи дошкільної освіти Завданнями науково-методичного забезпечення системи дошкільної освіти є: розроблення та впровадження програмно-методичної бази дошкільної освіти; створення навчально-виховних програм, навчально-методичних та навчально-наочних посібників”.
Так, дійсно, можуть бути випадки, коли батьки виберуть домашню освіту їх дитині (у сім’ї), якщо, наприклад, мати має педагогічну освіту та має можливість не працювати. Тоді мати зможе виконати п.1 ст.8 Закону “Про дошкільну освіту”, за яким у випадку сімейного виховання сім’я зобов'язана забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Тобто, якщо мати має педагогічну освіту, має фінансову можливість не працювати, та при всьому цьому зможе виконати вимоги Базового компонента дошкільної освіти, тобто в неї спеціалізація саме за таким дитячим віком, що й у її дитини, то немає питань, можлива й домашня освіта. У такому випадку з сім’ї дійсно знимається відповідальність за здобуття їх дитиною дошкільної освіти, яка (відповідальність) передбачена ст.8,9 Закону “Про дошкільну освіту”.
У моєму випадку, а саме - оскільки я не маю педагогічного фаху (мій фах - прикладна математика, копію диплома додаю) та оскільки я працюю (в банківській сфері, копія трудовой книжки додаються), то я не маю ані знань (не фахівець), ані часу (бо працюю), щоб надати моєй дитині дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У дитячих садках є спеціальні робітники – методисти, існують цілі методичні кабінети в віділах освіти, які забезпечуються навчально-методичними посібниками, розроблюють навчально-методичні програми, а Відповідач пропонує мені самій некваліфіковано зайнятись такою роботою. Неспроможність батьків правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї офіційно визнається Міністерством освіти і науки України у листі від 04.10.2007 р. N 1/9-583: “…частина дітей не відвідує дошкільні навчальні заклади, у яких максимально забезпечується системний підхід до реалізації завдань дошкільної освіти, здійснюється планомірна, нефорсована підготовка дітей до школи впродовж усього дошкільного дитинства з урахуванням вікових, індивідуальних можливостей та новоутворень кожного вікового етапу. …. Не всі батьки спроможні оволодіти спеціальними знаннями, навичками, вміннями, щоб правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї…”.
При розгляді питання щодо непорівняності неякісної домашньої дошкільної освіти - некваліфікованими батьками та в умовах відсутності інших дітей для соціалізації (зокрема для водіння “хороводів” та проведенні інших ігор для соціалізації дитини) та дошкільної освіти у атестованому дошкільному навчальному закладі, треба також врахувати лист Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005 р. N1/9-306 “Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах”: “…Діяльність дошкільного навчального закладу регламентується планом роботи на рік, що схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується його керівником і погоджується з відповідним органом управління освітою. Рекомендації щодо змісту та форми річного плану надано в інструктивно-методичному листі Міністерства освіти і науки України від 01.10.2002 N 1/9-434. …У навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу використовуються такі основні форми організації дітей: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.), індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, походи, свята та розваги, гуртки тощо. … Основною формою організованої навчальної діяльності дітей дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.). …Під час складання розкладу занять необхідно враховувати їхнє домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачати раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практично-прикладна) на кожному з них та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, спортивної та музичної зали, студійних кімнат, плавального басейну, ігрового, спортивного майданчика, квітника тощо). …Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота, спостереження, чергування тощо). …Організовуючи навчальну діяльність важливо систематично використовувати завдання із ТРВЗ (теорії розв'язання винахідницьких завдань), експериментально-дослідницької діяльності, проблемно-пошукові ситуації та інші методи і прийоми, що позитивно зарекомендували себе в сучасній дидактиці. Слід поєднувати вербальні, наочні і практичні методи, відводити належне місце продуктивним видам діяльності, в яких дошкільник здатен до самовираження і самореалізації (малювання, ліплення, конструювання, художня праця), а також мовленнєвій, руховій, музичній діяльності. …З огляду на те, що провідною у дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, ігри-драматизації та інсценівки, ігри з елементами праці та художньотворчої діяльності) та іграм з правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні тощо). …Упродовж усього дня організовуються різні види ігор з урахуванням віку дітей, їхніх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей. …Самостійна діяльність дітей організується в усіх вікових групах щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуються різні за змістовою направленістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька та ін.) …У загальному розкладі гурткових занять раціонально узгоджуються заняття гуртків різних профільних напрямків для дітей різних вікових груп, уникається дублювання тих видів діяльності, на яких базуються навчальні заняття в першій половині дня. …Оснащення навчально-виховного процесу рекомендується здійснювати відповідно до Типового переліку обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 N 509) …Навчально-виховний процес в дошкільному закладі організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов …Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 27.08.2004 N 1/9-438. …cпеціально організована навчальна діяльність у формі занять з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім і природою, навчання елементів грамоти і математики, на яких варто поєднувати пізнавально-розвивальну роботу з різних розділів програми. Важливо активізувати мислення дітей, робити сприймання і засвоєння ними матеріалу свідомим, заохочувати дітей до постановки питань, висування гіпотез, пошуку самостійних рішень, перевірки їх правильності та інше. Арсенал дидактичних методів і прийомів слід розширити за рахунок розвивальних ігор і вправ, проблемних запитань, логічних задач, пошукових ситуацій, елементарних дослідів, систематичних спостережень, розв'язання ребусів, кросвордів тощо. …Розвиток математично-логічного мислення, інтелектуальної готовності до навчання у школі здійснюється під час проведення занять з використанням різноманітних математичних завдань, дидактичних ігор, вправ з аналізу, синтезу, класифікації, узагальнення, систематизації, а також у повсякденному житті. … розвиток дрібної моторики кистей рук, координації рухів очей і рук, фонематичного слуху, ознайомлення із словом і реченням, складом і звуком, буквами, навчання звукового аналізу і первинного поскладового злитого читання.”
Право дитини на рівний доступ до якісної освіти визнається й у Рішенні Колегії Міністерства освіти і науки України від 17 серпня 2007 року N10/1-1: “роботу з виконання Конституції України, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", указів Президента України щодо розвитку освітньої галузі, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти відповідно до Концепції програми розвитку освіти України на 2007 - 2011 роки”.
З “Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 09.11.2010 N1070 - : “Метою роботи методичного кабінету є:… навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі… Функції методичного кабінету: Цільові: використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень,…корекція та оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки… Основними завданнями діяльності методичного кабінету є: Впровадження нових концептуальних засад функціонування системи дошкільної освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання і навчання дітей в практику роботи дошкільного закладу;…Створення фондів нормативно-правових та інструктивно-методичних документів, наукової, науково-популярної, методичної психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури, періодичних педагогічних видань, аудіо-, відеоматеріалів, електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності, а також зразків моделей планування, організації, проведення освітнього процесу та інших матеріалів з досвіду роботи педагогів; Формування інформаційного банку даних (каталогів і картотек на електронних або/та паперових носіях) з питань змісту дошкільної освіти, організації освітнього процесу, психолого-педагогічних досягнень, а також стосовно наповнення методичного кабінету. При укладанні електронної картотеки чи каталогу може використовуватися інформація, розміщена на сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Національної академії педагогічних наук України, навчальних закладів, видавництв тощо. Наповнення методичного кабінету: Базовий компонент дошкільної освіти України (державний стандарт дошкільної освіти), програми (основні й додаткові), навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти; наукова література з різних галузей знань (педагогіка, психологія, медицина, біологія, соціологія та ін.); довідкова й енциклопедична література (довідники, словники, енциклопедії); добірка фахових періодичних видань (газети, журнали, альманахи, часописи тощо); бібліотека художньої літератури для дітей (з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору); зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників; переліки навчальних видань з дошкільної освіти, обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок, рекомендованих Міністерством освіти і науки, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання (репродукції картин, альбоми ілюстрацій, фотоматеріалів, схеми, таблиці, муляжі, аудіо- та відеоматеріали, електронні засоби навчання тощо) із зазначенням місця їх розташування”. З листа Міністерства освіти і науки України від 06.12.2005 р. N1/9-695: ”… курс математики є складовою у системі неперервної математичної освіти, яка узгоджується з дошкільною освітою..” Дії Відповідача порушують основні принципи Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента 17 квітня 2002 року N 347/2002, цитую декілька пунктів: п.14 “Для всіх громадян України незалежно від національності, статі, соціального походження та майнового стану, віросповідання, місця проживання та стану здоров'я забезпечується рівний доступ до якісної освіти. Реалізація зазначеного права передбачає прозорість, наступність системи освіти всіх рівнів…” п.15 “Якість освіти є національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави, додержання міжнародних норм і вимог законодавства України щодо реалізації права громадян на освіту…. Висока якість освіти передбачає взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики. Якість освіти визначається на основі державних стандартів освіти… Держава постійно здійснює моніторинг якості освіти” п.17 “Безперервність освіти реалізується шляхом: забезпечення наступності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти, що функціонують як продовження попередніх і передбачають підготовку громадян для можливого переходу на наступні ступені” п.24 “…фінансування освіти як пріоритетного напряму видатків бюджетів усіх рівнів…”. “фінансування державою здобуття дошкільної, повної загальної середньої та професійно-технічної освіти в державних і комунальних навчальних закладах у обсязі, визначеному державними стандартами”. Розпорядження Запорізькой облдержадміністрації від 23.04.2008 р. N161: “Керуючись ст.22 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Законом України "Про дошкільну освіту", на виконання Указу Президента України від 20.03.2008 N 244/2008 "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні", з метою збереження і розвитку системи дошкільної освіти області, створення рівних умов та забезпечення доступу громадян до якісної дошкільної освіти…” З Закону “Про освіту”: “Стаття 15. Державні стандарти освіти 1. Державні стандарти освіти встановлюють вимоги до змісту, обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Державні стандарти освіти розробляються окремо з кожного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня і затверджуються Кабінетом Міністрів України. … За результатами атестації дошкільних, середніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів Міністерство освіти України, Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, місцеві органи управління освітою у межах своїх повноважень: визначають відповідність освітніх послуг, які надаються навчальними закладами, державним стандартам певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня.” Ст.18 Закону “Про освіту”: ” Навчальні заклади … забезпечують якість освіти в обсязі вимог державних стандартів освіти.” З “Положення про дошкільний заклад” №305 від 12.03.2003 р.: “20. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з Державною базовою програмою, навчально-методичними посібниками, затвердженими МОН.”
|
|
|
13
|
Прививки / Общие вопросы / Re: защита от противного
|
: Ср, 25 Мая 2011, 08:53
|
Когда не берут в детсад или школу, подразумевают начальное обучение на дому. Но по закону обучение на дому положено лишь в определенных случаях. Отсутствие прививок в эти случаи не входит. ПОтому не имеющие прививок НЕ ИМЕЮТ ПРАВА обучаться на дому, следовательно, должны, как все, согласно ст. 53 Конституции,посещать детсад и школу.
Может, кому этот аргумент пригодится?
...Если можно, дайте пжста ссылку, какой это закон или постанова. В запасе иметь, через год в школу, могут выгнать без прививок на домашнее обучение
|
|
|
14
|
Прививки / О прививках / Re: Денежная компенсация за дискриминацию непривитого по религиозным мотивам
|
: Вт, 14 Дек 2010, 11:38
|
я пишу в иске так - Дитина була дискримінована й за світоглядними поглядами батьків дитини – оскільки я з етично-релігійних міркувань не можу дозволити колоти моєй дитині диплоїдні клітини тканин абортованих дітей. Наявність диплоїдних клітин тканин абортованих плодів людини в вакцинах проти краснухи, гепатиту та т.і. достатньо широковідоме та не оспорюється медичним робітником закладу Відповідача. У разі необхідності додаткових доказів наявності в вакцинах диплоїдних клітин тканин абортованих плодів людини прошу суд надати час для надіслання відповідного запиту в Міністерство охорони здоров’я.
Хотя на самом деле с медичним робітником закладу Відповідача это не обсуждалось, наверное уберу эту фразу. Уже отослала запрос
Міністерство охорони здоров’я України 01021, м. Київ, вул. Грушевського, 7 тел. 226-22-05, факс 226-22-05
Заява
Прошу Міністерство охорони здоров’я України відповісти, чи дійсно в Україні при проведенні профілактичних щеплень дітям застосовуються вакцини, які містять диплоїдні клітини тканин абортованих плодів людини. Приводжу цитату з Сумісної заяви Ради та Товариства православних врачів Росії про проблеми вакцінації в Росії: “…В настоящее время российская общественность испытывает озабоченность в связи с применением в нашей стране вакцин против краснухи, гепатита А, ветряной оспы, для изготовления которых используются ткани абортированного эмбриона. Напомним, что для вакцинации используется ослабленный возбудитель того заболевания, от которого проводится прививка. Вирусы для прививок от краснухи, гепатита А, ветряной оспы выращиваются на культуре эмбриональной ткани, полученной в результате аборта. Использование других (донорских) тканей невозможно ввиду резко ограниченного срока их жизни (52 деления клетки). В то же время так называемые диплоидные клетки эмбриональной ткани могут делиться неограниченно долго….”.
У зв’язку з вищезазначеним прошу: 1) підтвердити, що вакцини, які містять диплоїдні клітини тканин абортованих плодів людини, дійсно застосовуються в Україні при проведенні дитячих профілактичних щеплень; 2) надати назви таких вакцин; 3) зазначити хвороби, для профілактики яких ці вакцини застосовуються; 4) зазначити вікові групи дітей, для яких ці вакцини застосовуються; 5) для кожного випадку зазначити наявність альтернативної вакцини, яка не містить диплоїдних клітин тканин абортованих плодів людини 6) у разі наявності альтернативних вакцин, які не містять диплоїдних клітин тканин абортованих плодів людини, зазначити наявність таких вакцин у дитячих полікліниках в безоплатному порядку.
Дата 06.12.2010 Підпис
|
|
|
15
|
Прививки / О прививках / Re: Денежная компенсация за дискриминацию непривитого по религиозным мотивам
|
: Ср, 08 Дек 2010, 17:07
|
вообщем написала так - Стосовно догляду за дитиною
Дитячий садок крім надання освітних послуг виконує й функції догляду за дітьми на час праці їх батьків – харчування, сон та т.і. Навчальний період в дитячому садку втановлений з 1 вересня по 31 травня (п.25 Положення про дошкільний заклад). Тобто в літній період взагалі освітні послуги не надаються, а фактично надаються послуги догляду за дітьми. Режим роботи дитячих садків підпорядкований стандартному режиму праці батьків, щоб батьки змогли встигнути відвести дитину в дитячий садок та добратись до місця роботи, аналогічно ввечері (батьки працюють з 7-00,8-00,9-00 до 16-00,17-00,18-00, режим роботи дитячого садку – з 7-00 до 19-00). Згідно п.14 Положення про дошкільний заклад дошкільний заклад працює для задоволення потреб населення: “Для задоволення потреб населення дошкільний навчальний заклад може функціонувати протягом року чи сезонно”. Згідно ст.186(1) Кодексу законів про працю: ” На підприємствах і в організаціях з широким застосуванням жіночої праці організовуються дитячі ясла, дитячі садки…”. Згідно ст.12 Закону “Про дошкільну освіту”: “дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років, де забезпечуються догляд за ними, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти”.
Відповідач не заперечує, що його заклад відноситься до цієй категорії (ясла-сад) та що він надає як освітні послуги, так й послуги звичайного догляду за дітьми (сон, харчування, літній період та т.і.).
Згідно ст.5 Сімейного кодексу “Держава створює людині умови для материнства”. У тому числі надав матері можливість працювати, віддав дитину у дитячий садок. Дитячі садки дають можливість поєднувати жінкам працю з материнством згідно ст.24 Конституції, дають можливість жінкам реалізувати своє конституційне право на працю (ст.43 Конституції – “Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю.”).
У зв’язку з відстороненням Відповідачем моєй дитини від відвідування його закладу, та оскільки я працюю, я була вимушена найняти моєй малолітній дитині робітника - для догляду за нею на час моєй відсутності на роботі. Згідно “Договору про надання послуг” від 01.05.2009 р. я сплачувала щомісячно за послуги досмотра за дитиною 1000,00 грн. (копія договору додається). На даний момент за цим договором мною вже сплачено 18000,00 грн. (копія акту-звірки додається). Зазначу, що на даний момент дитина доси не може відвідувати дитячий садок Відповідача й вимушена сидіти вдома.
|
|
|
|